Patalpinta: 2012-07-12 17:27   Atnaujinta: 2012-07-12 17:27   Komentarai: 0

Kaip parašyti sėkmingą verslo planą

Per pastaruosius dvidešimt metu įžymūs verslo mokyklų mokslininkai bei verslo atstovai parašė daugybę knygų, kaip tinkamai, žingsnis po žingsnio parašyti verslo planą. Tačiau iš savo darbo patirties galiu pasakyti, kad net pusę ateinančių klientų atsineša savo parašytus verslo planus, kurie būna įvertinti investuotojų  kaip netinkami ir juos reikia koreguoti. Dar keisčiau, kad net 80 procentų verslo planų turi tas pačias nesėkmės priežastis.

Pagrindinės 4 verslo plano rengimo nesėkmės priežastys:


  1.  Neapibrėžtas konkretus norimas pasiekti tikslas
    Pavyzdžiui, įmonė nori prekiauti plataus vartojimo prekėmis, tačiau verslininkas tiksliai neapibrėžia, kokios tai prekės, koks bus pirkėjų segmentas.Konkretaus tikslo pavyzdys  - atidaroma nedidelė kepyklėlė, pradedantis verslininkas žino kiek kainuoja miltai, kiek bandelių iškeps iš vieno maišo ir už kokią kainą parduos šalia esančio verslo centro darbuotojams.

  2. Verslo plane pateikiama per daug informacijos
    Per daug smulkūs verslo plano aprašymai gali suformuoti automatinį NE net ir puikiam verslo planui. Reikia atkreipti dėmesį, kad investuotojai per dieną įvertiną nuo kelių iki keliasdešimt verslo planų, todėl ilgas aplinkos, konkurentų aprašymas, suteikia per daug informacijos, kad būtų galima konkrečiai nuspręsti ar projektas vertas investicijų.Koncentruotis reikia į esmę – pavyzdžiui viešbutis turės 100 kambarių, vidutinė standartinio kambario kaina bus 150 Lt už parą, dirbs 15 žmonių jų išlaikymas kainuos atitinkamą pinigų sumą, o detalus aprašymas kaip bus atliekamas kambarių aptarnavimas yra nereikalingas.

  3. Neįvertintos verslo vystymo alternatyvų galimybės jei finansavimas nebus gautas
    Pavyzdys, kaip tai turėtų atrodyti verslo plane: planuojama statyti daugiabutį už 5 mln. Lt jei bus gautas banko finansavimas, tačiau negavus finansavimo, turint pakankamai įmonės lėšų bus statomas 5 kartus mažesnis daugiabutis už 1 mln. Lt. Įmonė įvertina, kad pardavusi butus uždirbs 5 kartus mažiau, tačiau atitinkamu atveju ji pasiruošusi tai daryti.

  4. Verslo plano reziumė
    Reikia prisiminti ir tai, kad viena svarbiausių verslo plano dalių yra reziumė. Ji turi būti glausta ir tilpti į 1 lapą. Visas planas turėtų būti įvertintas per 3 minutes.


Iš pirmo žvilgsnio šie patarimai atrodo daug sykių girdėti, tačiau reikia prisiminti taisyklę, kad tobulumas slypi paprastume.

Andrius Pšemeneckas, www.findep.lt/blogas


Kategorijos: Verslo planų ir projektų rengimas